sepanjang umur saya xD

Daisypath Happy Birthday tickers
welcome to my MR. BLOGGIE muax awww~!

Monday 3 December 2012

Masterchef Malaysia 2

Assalamualaikum,

apa ni ?

cuba teka eqka nak share apa hari ni ? hurmm? apa ek ? hahaha . kata orang, sudah terang lagi bersuluh . dah ada logo masterchef malaysia kan kat atas tu . so, itulah topic untuk hari ni . lagipun, entry ni pun dah bagitahu dah dengan korang eqka nak cerita apa . 

Peserta Masterchef Malaysia Musim kedua .

first and foremost , program ni dah ada tahun lalu . And juara untuk musim lalu ialah Dr. Ezani (doktor gigi taw) . Masa final tu, Dr. Ezani berentap dengan Wahidan (seorang pekebun) yang berasal dari Sabah . yes!!!! Orang Sabah lagi . Bangganya . hahaha

Tapi untuk musim ni, peserta dari Sabah tak dapat masuk final . Peserta Sabah tu, Etiqa tersungkur di semi-final . Tapi sebenarnya, Etiqa tu dah keluar awal dah, tapi ada pula pusingan ' Apron hitam- Peluang Kedua' . Dalam pusingan tu, 3 orang peserta yang sudah tersingkir diserap masuk semula iaitu Etiqa, Along dan Hafiz .

Dah lah tu . Acctually eqka nak share tentang peserta Masterchef yang eqka minat untuk musim ni . hahahah . iaitu Along !!!! Last year eqka minat Zamir, tapi Zamir tak dapat masuk final n terhenti di pusingan semi-final . Tapi, eqka tetap minat Zamir sampai sekarang .
Zamir, cute kan ?

Zamir yang tengah masak semasa pusingan Chef Selebriti .

cop cop cop ....

cerita along pula k?

Acctually, eqka dah minat along sejak eqka tengok Along dalam sesi ujibakat . Tertarik dengan Along sebab ALong yang petah bercakap . Along berentap dengan 2 orang finalis Masterchef Malaysia 2 yang lain iaitu Izyan dan Ah Hong . Lepas tu, Izyan diumumkan sebagai juara nya . Sedih nya tengok Along kecewa . tapi sebenarnya, eqka tak sangka yang Along dapat masuk final tu . huh~ lemah nya .

layan gambar di bawah ni ekk ?

Izyan yang memegang piala kemenangannya kemarin . Tahniah ~
\
Along . Cute nya!

Ini gambar Along yang tengah nak pergi temu bual dengan wartawan .

Masa ni Along tengah menjawab soalan dari wartawan :p

Along tengah masak untuk pusingan semi-final .

Along tengah buat platting . 5 minit terakhir :D

Sebenarnya, selain Along, eqka ada minat peserta yang lain seperti Ammar dan Che' Lah . hehe . Tapi eqka paling minat ALONG lah !!

Ammar, yang sebenarnya bestfriend Along di Masterchef Malaysia .

Che' Lah . popular dengan slogannya, "Orang-orang cantik pun pandai masak taw"
hahaha
harapan, supaya Masterchef Malaysia musim ketiga tetap menggamit hati eqka untuk menonton lagi . hehehe

thaxx for reading. .muahx aww~!

No comments: